@ARTICLE{Hasani Mehraban, author = {Bazr afkan, Fatemeh and Hasani Mehraban, Afsoon and Taghizadeh, Ghorban and Alizadeh, Mahdi and }, title = {Dual Task Performance in Youth Versus Elderly}, volume = {7}, number = {1}, abstract ={اهداف: مطالعه‌ حاضر با هدف تعیین تأثیر سطح دشواری تکلیف تعادلی، بر کارایی تکالیف دوگانه در دو گروه جوانان و سالمندان، انجام گردیده است. مواد و روش‌ها: ۲۰ جوان (۳۰-۲۰ سال) و ۲۰ سالمند (۷۰-۶۵ سال) با روش نمونه‌گیری غیراحتمالی ساده در مطالعه شرکت کردند. تکالیف تعادلی، شامل ایستادن با پاهای مجاور هم روی سطح سخت و سطح فوم و تکلیف شناختی، زمان عکس العمل شنیداری بود. تکالیف تعادلی و تکلیف شناختی یک‌بار بصورت منفرد و یک‌بار بصورت همزمان انجام گردیدند. یافته‌ها: در گروه سالمندان؛ کارایی تکلیف تعادلی آسان در حالت منفرد و دوگانه تفاوت معنادار ندارد (P<0/05). نتیجه‌گیری: افزایش دشواری تکلیف وضعیتی می‌تواند به دلیل افزایش سطح بر انگیختگی، منجر به افزایش کارایی تکلیف وضعیتی در حالت دوگانه در مقایسه با تکلیف وضعیتی آسان در حالت دوگانه و نیز تکلیف وضعیتی آسان در حالت دوگانه شود. }, URL = {http://salmandj.uswr.ac.ir/article-1-486-fa.html}, eprint = {http://salmandj.uswr.ac.ir/article-1-486-fa.PDF}, journal = {Salmand: Iranian Journal of Ageing}, doi = {}, year = {2012} }