اهداف: مطالعه حاضر با هدف تعیین تأثیر سطح دشواری تکلیف تعادلی، بر کارایی تکالیف دوگانه در دو گروه جوانان و سالمندان، انجام گردیده است.
مواد و روشها: ۲۰ جوان (۳۰-۲۰ سال) و ۲۰ سالمند (۷۰-۶۵ سال) با روش نمونهگیری غیراحتمالی ساده در مطالعه شرکت کردند. تکالیف تعادلی، شامل ایستادن با پاهای مجاور هم روی سطح سخت و سطح فوم و تکلیف شناختی، زمان عکس العمل شنیداری بود. تکالیف تعادلی و تکلیف شناختی یکبار بصورت منفرد و یکبار بصورت همزمان انجام گردیدند.
یافتهها: در گروه سالمندان؛ کارایی تکلیف تعادلی آسان در حالت منفرد و دوگانه تفاوت معنادار ندارد (P<0/05).
نتیجهگیری: افزایش دشواری تکلیف وضعیتی میتواند به دلیل افزایش سطح بر انگیختگی، منجر به افزایش کارایی تکلیف وضعیتی در حالت دوگانه در مقایسه با تکلیف وضعیتی آسان در حالت دوگانه و نیز تکلیف وضعیتی آسان در حالت دوگانه شود.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |